gewezen garage Citroën Gentse stwg

Moderators: Alostum, david, janlouies

willykiekens
Berichten: 995
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

gewezen garage Citroën Gentse stwg

Berichtdoor willykiekens » 22 Aug 2014, 09:41

ik heb deze week gezien dat de oude garage van Citroën afgebroken is; deze was gebouwd in begin '60 en was eigendom van de garage Gantois van Gent. Toen men aan de funderingen begon zijn daar tal van menselijke skeletten gevonden; om de bouw niet te vertragen is daar niets officieel van gemeld. Naar het schijnt was het nu nog bestaande oude gebouw ernaast de opvang van de pestlijders? of toch één of andere besmettelijke ziekte. Wie weet er meer over, was het een vorm van kerkhof?

stephane
Berichten: 1693
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:32

Re: gewezen garage Citroën Gentse stwg

Berichtdoor stephane » 22 Aug 2014, 09:51

foto's van tijdens de afbraak:

Afbeelding

Afbeelding

stephane
Stephane - stephanedp@hotmail.com - Aalst

willykiekens
Berichten: 995
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: gewezen garage Citroën Gentse stwg

Berichtdoor willykiekens » 22 Aug 2014, 12:57

de gewezen filiaalhouder was Marcel Parrez geboren te Aalst in 1911, voor zijn huwelijk woonde hij samen met zijn moeder in de Korte Zoutstraat naast de winkel van Vidy. Na zijn huwelijk met mevrouw Yvonne, een franstalige Gentenesse,was hij hoofd van de garage Gantois in Gent, eigendom van dhr.Distave. Deze stelde hem aan als filiaalhouder van de garage in Aalst tot de verkoop begin '70. Het was de glorietijd van de 2PK en de fameuze ID en DS luxe wagens. De helft van de franstalige elite van Aalst was er klant; ooit heb ik de gelegenheid gekregen de DS Pallas, met minder dan 40.000km, van de eigenaar van brouwerij Van Roy te kopen gewoon omdat hij het nieuwere model met wendbare koplampen voor de verjaardag van zijn vrouw wou kopen.
De garage was verkocht aan de baron Claes-Bouart van Gent die, denk ik,later een akkoord heeft gemaakt met de dochter van Gheeraerts, die niet meer de concessie hadden van Peugeot. Nadien zijn er nog verscheidene andere zaken geweest maar zonder veel succes. Van waar mijn interesse: ik heb na mijn trouw van '66 tot 71 op het appartement boven de garage gewoond en het echtpaar Parrez zijn, tot hun dood, zeer nauwe vrienden van mij geweest.

mmarc
Berichten: 143
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 15:45

Re: gewezen garage Citroën Gentse stwg

Berichtdoor mmarc » 22 Aug 2014, 18:50

Eind jaren 70 was er inderdaad de garage Peugeot en toen die verhuisde kwam Carrosserie Union er zich vestigen met als zaakvoerder Michel Cleemput, die 3 keer Prins Carnaval werd. De carnavalgroep De Kornissesloipers (waarvan Michel trouwens voorzitter was) heeft er enkele jaren aan de wagen gebouwd.


Terug naar “Straten, pleinen, monumenten en gebouwen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

Advertentie