Dank voor deze link Stephane.
Bijna ieder week-end waren wij met onze modelvliegclub in de weide naast het vliegveld,
waar nu golf is. Bij mooi weer bleven veel mensen kijken.
Toen ik eens iets ging halen in de auto (mijn vaders Simca 1000), vroeg iemand wanneer
er nog eens een vliegtuigje ging neerstorten .... dat was pas mooi om te zien.
[url][URL=http://s1322.photobucket.com/user/dollemans/media/modelvliegen_zps0a67dedd.jpg.html]
[/url][/url]
(Deze foto was in Wetteren genomen)
Ik denk toch dat het (toekomstig) luchtruim van Brussel ook een rol heeft gespeeld
in de sluiting van de vliegclub. Aalst ligt, of zou komen te liggen, in de zone tot 450m boven zee.
Daarboven dus verboden zonder Brussel luchtcontrole met radio te contacteren.
Voor zweefvliegen niet te doen.
[url][URL=http://s1322.photobucket.com/user/dollemans/media/luchtruim_kaarten_lfag1_zps26edc219.gif.html]
[/url][/url]
http://www.lvzc.be/index.php/secretaria ... -gids-2014blz.4
De brand zal waarschijnlijk een mysterie blijven.
Ik heb met zwevers gevlogen in Balen-Keiheuvel en daar was een medelid die in Aalst nog
had leren zweefvliegen. Die persoon kon er mij toen ook niets méér over vertellen.