onbekende tramlijn - Aalst ?

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

onbekende tramlijn - Aalst ?

Berichtdoor Alostum » 25 Mei 2014, 14:48

Geplaatst: 23 Aug 2010 04:18 pm
Alostum schreef:In een reeks foto's van een begrafenis, waar ik in totaal de herkomst niet van weet, is er één bij met een tram, zou dit een tramlijn in Aalst kunnen zijn ? de Gentsesteenweg ? Koolstraat ?
Ik zie op de gevel van het café reclame voor bieren SAS, was dat geen bier uit West-Vlaanderen en hadden die tot hier afnemers ?

Afbeelding
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: onbekende tramlijn - Aalst ?

Berichtdoor Alostum » 25 Mei 2014, 14:48

Geplaatst: 29 Aug 2010 12:37 pm
esja schreef:Ik vermoed dat die foto niet in Aalst gemaakt is, misschien op de steenweg in Erembodegem?

Hier heb ik een gelijkaardig probleempje, deze foto is zeker in Aalst genomen, het is een stoet naar de kerk voor een eerste communie, jaren 50 of 60:

Afbeelding
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: onbekende tramlijn - Aalst ?

Berichtdoor Alostum » 25 Mei 2014, 14:49

Geplaatst: 18 Nov 2011 12:36 am
jean-pierre schreef:IK VERMOED DAT DEZE TRAMLIJN IN DE DENDERSTRAAT LAG DAAR ER ACHTERAAN EEN SPOOROVERGANG TE ZIEN IS ( konker) ZOALS WIJ ZEGGEN
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: onbekende tramlijn - Aalst ?

Berichtdoor Alostum » 25 Mei 2014, 14:49

Geplaatst: 18 Nov 2011 07:39 am
willy kiekens schreef:kan zeker niet in de Denderstraat, hier zijn duidelijk twee tramlijnen, die zijn er in Aalst bij mijn weten nooit geweest. De elektrische lijn ging maar langs de Dender tot St Annabrug en de diesellijn ging van zwartehoekbrug, Denderstraat, D. Martensstraat, Koolstraat, Gentse steenweg over 1 lijn.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: onbekende tramlijn - Aalst ?

Berichtdoor Alostum » 25 Mei 2014, 14:50

Geplaatst: 18 Nov 2011 08:33 pm
Kozzen66 schreef:Op de foto van de begrafenis is te zien dat de tram een dubbele stroomafnemer heeft; het kan dus niet de lijn naar Gent zijn, want zoals Willy het schrijft, was dit een diesellijn.
Op de foto's van de tramlijn naar Brussel die ik heb opgeslagen, komen er enkel voertuigen voor met een enkele stroomafnemer (wieltje).
De kans is dus klein dat deze foto in Aalst is genomen.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: onbekende tramlijn - Aalst ?

Berichtdoor Alostum » 25 Mei 2014, 14:50

Geplaatst: 18 Nov 2011 11:45 pm
wdewitte schreef:Goede avond,

Op hieronder vermelde website zijn verschillende tram van Aalst te zien.

Als ik de foto vergroot hier op het forum valt op dat daar waar de bestemming staat links een cijfer staat ( althans dat is mijn vermoeden - het kan ook een letter zijn ).

Als ik op de hieronder vermelde website kijk zie ik dat er op de Aalsterse trams steeds een letter A in het midden staat.

Als geboren Gentenaar ben ik uiteraard niet zeker dat er in Aalst geen trams waren met een letter of cijfer links, maar als het een cijfer is denk ik aan een tram in Gent.

Kleingheid SAS bier bestond ook in Gent en randgemeenten.

http://users.skynet.be/hetgrotestort/pa ... m/tram.htm

Aangenaam weekend gewenst aan allen,

Willy
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)


Terug naar “Verkeer - Vervoer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Advertentie