Dirk Martens

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Dirk Martens

Berichtdoor Alostum » 25 Mei 2014, 11:13

Geplaatst: 02 Sep 2010 03:23 pm
esja schreef:Dit zou moeten de enige bestaande afbeelding zijn van Dirk Martens.
Ze zou gebruikt zijn voor het ontwerp van zijn standbeeld.

De foto is in zeer slechte omstandigheden genomen, waarvoor onze excuses. Blijkbaar zou de stad deze afbeelding zeer graag aankopen.

Afbeelding
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Dirk Martens

Berichtdoor Alostum » 25 Mei 2014, 11:13

Geplaatst: 03 Apr 2011 12:45 am
Norbert schreef:esja,

Ik denk dat de stad Aalst diep in haar geldbeugel zal moeten tasten.
Dit is namelijk een tekening van Hans Holbein de Jongere en stelt Thomas More voor.
Ik heb dit gevonden in de catalogus van een tentoonstelling met tekeningen uit de verzameling van de Britse koningin Elizabeth II die plaats had ter gelegenheid van EUROPALIA 1973.

Norbert

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Dirk Martens

Berichtdoor Alostum » 25 Mei 2014, 11:14

Geplaatst: 03 Apr 2011 02:23 pm
jan louies schreef:Ik heb in 1973 (Dirk Martensjaar) als jonge gids op de tentoonstelling moeten vertellen dat de gelaatstrekken van het standbeeld een interpretatie zijn van de gezichten van Thomas Morus én Desiderius Erasmus, beide bekenden en geestegenoten van onze Dirk. Op de originele grafsteen van Martens (bewaard in de Sint-Martinuskerk) zie je een gestileerd gezicht; we kunnen daar enkel uit leren dat Dirk geen baard had en niet graatmager was....
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)


Terug naar “Kunstenaars - kunst”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

Advertentie