Willy Courteaux

Moderators: Alostum, david, janlouies

willykiekens
Berichten: 991
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Willy Courteaux

Berichtdoor willykiekens » 30 Mar 2017, 09:21

Op 25 maart is te Brussel de gekende Aalstenaar Willy Courteaux overleden op de gezegende leeftijd van 93 jaar; als zoon van een KAA leraar was hij vooral gekend door zijn Shakespeare-kennis. Hij was het samen met onze leraar Engels V.D. Noortgaete die ons in contact bracht met de werken van de William. Willy wordt maandag 3 april gecremeerd in het crematorium Daelhof om 14.15 uur te Zemst.

walter
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 11:55

Re: Willy Courteaux

Berichtdoor walter » 01 Apr 2017, 23:59

Willy Courteaux deed zijn klassieke humaniora in het Sint-Jozefscollege (jezuïeten) in de Pontstraat. Vooral zijn poésisleraar pater Marcel Schurmans maakte grote indruk op hem. Ze bleven ook nadien bevriend en hadden regelmatige gesprekken ondanks dat Willy Courteaux vrijzinnig was.
Pater Schurmans volgde zijn prestaties en publicaties en schreef daarover geregeld in het oud-leerlingenblad "Jong en Oud".

tandwiel
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 Jun 2014, 19:03

Re: Willy Courteaux

Berichtdoor tandwiel » 02 Apr 2017, 19:22

Willy studeerde af in de Retorica 1943. Hij was een jaargenoot van o.a. Dr. Jef De Loof, Willy Cordemans, Herman Bosteels (Du Parc), etc.

rosenior167
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 Jun 2014, 18:49

Re: Willy Courteaux

Berichtdoor rosenior167 » 06 Mar 2020, 21:52

Ik heb Willy Courteaux gekend Zijn thuis was in de Accaciastraat. Zijn vader (ik denk Frits) gaf les in het Kon. Atheneum. in het 4e leerjaar voorbereidende afdeling. Hij gaf ook bijles aan leerlingen die het nodig hadden. Ik was er zo een, en ben een 8 tal keren bij hem aan huis geweest om een uurtje les. En ik moet zeggen dat het mij goed geholpen heeft. Willy was een zoon uit het1e huwelijk. na overlijden van zijn echtgenote, hertrouwde Frits.Met de stiefmoeder bleek het niet al te best te werken. Willy is op nogal jonge leeftijd van huis vertrokken. Dit heb ik van horen zeggen .
Ro.


Terug naar “Kunstenaars - kunst”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Advertentie