aanvraag wijkkermis D.Martensstraat 1929

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

aanvraag wijkkermis D.Martensstraat 1929

Berichtdoor Alostum » 23 Mei 2014, 19:51

Geplaatst: 18 Jun 2011 08:32 pm
Alostum schreef:Op 25 april 1929 vragen enkele herbergiers en winkeliers uit de omgeving van de Dirk Martensstraat, Wellekensstraat, enz… aan het stadsbestuur om een wijkkermis te mogen maken.

Afbeelding

Was ondertekend door Albert De Brucker (voorzitter) en hun lokaal was bij Frans Hijmans, “In het Stoomschip”, Wellekensstraat 67.

Bron: S.A.A. inkomende briefwisseling

mvg. Alostum :wink:
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: aanvraag wijkkermis D.Martensstraat 1929

Berichtdoor Alostum » 23 Mei 2014, 19:51

Geplaatst: 19 Jun 2011 03:19 pm
willy kiekens schreef:het huis hoek visschere en wellekensstraat draagt de datum 1929 dit huis was gebouwd als café en noemde "'t fonteintje", dit zal dan waarschijnlijk geopend geweest zijn het jaar van aanvraag voor een kermis. onder deze rubriek zijn er verschillende onderwerpen die zich hier afgespeeld hebben, onderandere :" koers voor dagbladverkopers" was tijdens de jaarlijkse kermis georganiseerd door mijn vader; ook onder "kermissen" vernoem ik het maar met de naam ledebaan kermis alhoewel dat de brief een juistere benaming geeft. voorts bezit ik nog een 8mm film van de kermis van 1947 waar al de buren op de dans zijn gewoon op de muziek van een accordeon.
ander onderwerpen uit het fonteintje zijn: van een piano....; de eerste vlucht; de stootkar; bakkerken moorselbaan; bolhoeden 1949; jongste sportreporters ;
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)


Terug naar “Het alledaagse leven - het volksleven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten

Advertentie