meme malvina vertelt...

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

meme malvina vertelt...

Berichtdoor Alostum » 22 Mei 2014, 21:03

Geplaatst: 11 Aug 2011 11:12 pm
El Yannicko schreef:Hoewel dit verhaal ook zou passen in forum 'café's etc...', doet de pointe mij besluiten het toch bij de flikken te posten...

(eigenlijk in't oilsjters, maar voor ieders gemak ver-AN'd, want hoe schrijft ge dat zodat iedereen het lezen kan, Gesproeken Oilsjters? nowoar...)

"We woonden op den Beukendreef, dat toen nog een aardewegske was, geprangd tussen smalle huizekes en de boeimen van't kastiejl...
Zoals dat het toen de gewoonte was, gingen de mannen op zondag een kaartjen leggen in't Moizeken. En kzal't noeit ni vergeten, komt nonkel Mil daar terug gewaggeld van't moizeken naar huis, pakt honderd meter verder.
En de champetter passeert, ene waar nonkel Mil al jaren ambras mee had.
En hij pakt hem op voor openbare dronkenschap en doet hem gans de weg naar't stadhuis stappen om in't cachot zijn roes uit te slapen....hij was op 50meter van zijn deur!"

Ocharme, nonkel Mil, zeg ik...en ik voel mij content, niet enkel omdat ik in mijn nabijheid een gesproken tijdmachine heb, die ik op simpel verzoek kan laten vertellen over het Oilsjt van weleer, maar ook omdat ik een liefhebbende grootmoeder heb, bij wie het aangenaam vertoeven is...
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Delasource
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 14:04

Re: meme malvina vertelt...

Berichtdoor Delasource » 04 Dec 2014, 16:43

Ik heb ook een grootmoeder gehad die in de Beukendreef woonde en Malvina noemde. Zijn we misschien familie?

Yannick
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 Jun 2014, 18:49

Re: meme malvina vertelt...

Berichtdoor Yannick » 24 Dec 2014, 22:26

Wel, zij is in 1954 getrouwd en woonde daarna op de Immerzeeldreef, daarna op de Affligemdreef en sinds 1965 op wat vroeger Ten Berg was en heden Bergekouter.
Deze zomer is ze er 84 geworden.


Terug naar “Burgerwacht, Rijkswacht, Politie en Brandweer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Advertentie