carnaval 2015

Moderators: Alostum, david, janlouies

willykiekens
Berichten: 991
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

carnaval 2015

Berichtdoor willykiekens » 15 Feb 2015, 11:16

on allen ne vrieë goeie carnaval; ammeseirt er, nie te zat want meiren komt oeëk nog, om van oevermeiren nie te spreiken den bezondersten dag. En as ze in 't cafei de deir oepen steiken en vrougen of dazze dor al geweist zen, zeg ten: Joos mor zoon oeëk gin cengen gelek geir.

dollemans
Berichten: 256
Lid geworden op: 02 Dec 2014, 10:47

Re: carnaval 2015

Berichtdoor dollemans » 15 Feb 2015, 18:34

Vanaf: zeg ten: Joos mor zoon oeëk gin cengen gelek geir,
begrijp ik het niet meer. Mijn schuld :oops: , te lang uit Aalst weg.

Op "Radio 2" waren gisteren ook een paar Aalsterse uitspraken in plat dialect.
Die had ik direct verstaan, oa.: "Is da den Dender da'k hier geriek of
diene stank oit a moile".
Zalig die platte oilsterse tool.

willykiekens
Berichten: 991
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: carnaval 2015

Berichtdoor willykiekens » 15 Feb 2015, 23:32

ja, maar ze hadden ook geen centen juist gelijk jullie.
dat was iets wat mijn vader antwoordde als de verkleden de deur van een herberg open deden en alleen hun hoofd binnen staken en dan riepen; hemmen ze ........ was vooral in de tijd van de domino's toen de verkleden onherkenbaar waren.

willykiekens
Berichten: 991
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: carnaval 2015

Berichtdoor willykiekens » 16 Feb 2015, 10:56

de tijd van de domino's in de jaren '50-begin '60 was in feite een triestige bedoening, het waren alleen de echte carnavalisten die ongemaskerd, wel gegrimeerd en verkleed in een bepaald thema rondliepen. De maskers en vooral de domino's werden dikwijls gebruikt om, totaal onherkenbaar, iemand te "verwijten" dit werd echter heel dikwijls gebruikt om dingen te zeggen die men, zonder masker, nooit zou gedurfd hebben. Het doel van carnaval is eens totaal uit den bol gaan, maar dit mag niet gaan ten koste van iemand anders. Humor is een moeilijk iets, een echte clown maakt in eerste instantie zijn eigen belachelijk en niet iemand anders. Daarom vind ik onze carnaval groepen in feite wel goed; men drijft de spot met een bepaalde politieke gebeurtenis of politieker maar nooit met de persoon op zichzelf. Wer zen goe beizig.


Terug naar “Carnaval en andere feestlijkheden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Advertentie