Wasserij Van Lierde

Moderators: Alostum, david, janlouies

janlouies
Berichten: 963
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 17:18

Wasserij Van Lierde

Berichtdoor janlouies » 04 Mar 2021, 20:22

Een papieren zakje, gevonden in de ouderlijke kleerkast bij de witte stijve hemdboorden ...
Afbeelding
De Dirk Martensstraat 59 is het hoekhuis met de Wellekensstraat, Wellekensstraat 2-4 zijn de twee eerste huizen om de hoek, het eerste staat al lang leeg en te verkrotten, er groeit zelfs een berk in de dakgoot.

esja
Berichten: 263
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 11:51

Re: Wasserij Van Lierde

Berichtdoor esja » 04 Mar 2021, 22:35

in het nummer 4 is toch nog ooit die dancing geweest, ik ben de naam kwijt. Daar heeft ooit nog Ferre Grignard opgetreden. Later is die eigendom opgekocht door Sterck en die gaf aansluiting op de binnenkoer van zijn magazijn, het vroegere hopmagazijn in de Kluiskensstraat.

tandwiel
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 Jun 2014, 19:03

Re: Wasserij Van Lierde

Berichtdoor tandwiel » 05 Mar 2021, 07:50

esja schreef:in het nummer 4 is toch nog ooit die dancing geweest, ik ben de naam kwijt. Daar heeft ooit nog Ferre Grignard opgetreden. Later is die eigendom opgekocht door Sterck en die gaf aansluiting op de binnenkoer van zijn magazijn, het vroegere hopmagazijn in de Kluiskensstraat.

De Playboy ?

stranger
Berichten: 305
Lid geworden op: 15 Mei 2014, 18:05

Re: Wasserij Van Lierde

Berichtdoor stranger » 05 Mar 2021, 10:59

Heb ooit een deel van het interieur uitgebroken om te kunnen recycleren in jeugdhuis "De Klup" in de Zonnestraat. Idem voor de elektrische leidingen uit de vroegere Sarma / De Kroon in de Korte Zoutstraat.

Gebruikersavatar
Jerommeke
Berichten: 10952
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Re: Wasserij Van Lierde

Berichtdoor Jerommeke » 05 Mar 2021, 11:47

In de jaren 60 was er ook een zelfwasserij Van Lierde in de St. Jozefstraat (waar nu De Schreef gevestigd is).
Mijn grootmoeder ging er destijds iedere maandag de was doen, de grote rieten wasmand werd 's morgens aan huis opgehaald en 's avonds teruggebracht.
Er was ook de mogelijkheid om de was te laten strijken, o.a. hemden en beddenlakens.
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss

willykiekens
Berichten: 991
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: Wasserij Van Lierde

Berichtdoor willykiekens » 05 Mar 2021, 13:52

de zelfwasserij was in de jaren na WO II in de Wellekensstraat, daar was later de "dancing Playboy"; op dat ogenblik was de wasserij en droogkuis verhuisd als industriële wasserij naar de St Jozefstraat. Wel was er nog de droogkuiswinkel op de hoek van de Wellekensstraat en Dirk Martensstraat.

esja
Berichten: 263
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 11:51

Re: Wasserij Van Lierde

Berichtdoor esja » 05 Mar 2021, 23:15

Willy, ik herinner mij nog goed dat ik de avond van het optreden van de Ferre met hem bij jullie aan den toog staan pinten drinken heb in zoverre dat ik nadien niet meer van die toog eg geraakt ben om het optreden te zien

willykiekens
Berichten: 991
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: Wasserij Van Lierde

Berichtdoor willykiekens » 06 Mar 2021, 10:45

Esja? efkes een geheugen steuntje nodig, geef eens een tip


Terug naar “Handel (groot en klein)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Advertentie