Alfons Roggeman - De Smedt

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Alfons Roggeman - De Smedt

Berichtdoor Alostum » 21 Mei 2014, 12:59

Geplaatst: 02 Feb 2013 04:29 pm
Chrisroggeman schreef:Mijn grootouders hebben nog een winkel van "Gleirewerk" (serviezen enz.) gehad, eerst tegen de Grote Markt, daarna (in 1920) verhuisd naar de Lange Zoutstraat nr. 38. Ze hebben die gehad tot eind de jaren 20. Na een poosje in Laarne gewoond te hebben (en er zonder veel succes stieren gekweekt) zijn ze teruggekeerd naar Aalst en is mijn grootvader samen met J. Van Lierde een "Zelfwasserij" Dirk Martens begonnen op de hoek van de Dirk Martensstraat en de Wellekensstraat.
Ik heb hier nog een foto van hun winkel, ik denk uit de Lange Zoutstraat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Roggeman

Berichtdoor Alostum » 21 Mei 2014, 13:00

Geplaatst: 02 Feb 2013 05:27 pm
willy kiekens schreef:Chris, het was niet op de hoek, Jozef V.L. had daar een winkel van piano's, dan had men ernaast in de Wellekensstraat, de woning en daarnaast met een poort als ingang had men de wasserij. Hierop is begin '50 een verdiep opgebouwd voor de strijkerij en met de opkomst van de droogkuis is er van de pianowinkel een winkel voor nieuwkuis gestart. Later is de verdeling onder de kinderen gebeurd: Gustaaf de wasserij; Godelieve de ouderlijke woning, Stephan de nieuwkuis en Lutgarde de nieuwkuiswinkels. Met het stoppen van Couverture is in deze gebouwen industriële wasserij Van Lierde opgestart , het stuk van de Couverture in de Schoolstraat werd garage Volkswagen en in de St. Jozefstraat werden de Couvertureburelen de Weba.
Ik ken deze wasserij reeds uit de jaren '40 is het mogelijk dat ik je grootvader er ooit gezien heb? Lees mijn verhaaltje "een piano om jazz op te spelen.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Alfons Roggeman - De Smedt

Berichtdoor Alostum » 21 Mei 2014, 13:00

Geplaatst: 02 Feb 2013 05:38 pm
Chrisroggeman schreef:Willy,
Mijn grootvader is jammer genoeg gestorven begin 1936. Daarna heeft Van Lierde mijn grootmoeder "uitgekocht" maar mijn tante Maria Roggeman is er tot aan haar pensioen mogen blijven werken. Die heb je misschien nog gezien. Als ik het me goed herinner zat ze aan de ontvangst van het wasgoed of "op de buro"
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)


Terug naar “Handel (groot en klein)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

Advertentie