gevelreclame

Moderators: Alostum, david, janlouies

stephane
Berichten: 1693
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:32

Re: Houtmarkt

Berichtdoor stephane » 13 Jan 2018, 11:31

Alostum schreef:Geplaatst: 02 Sep 2013 07:19 am
stephane schreef:Gevelreclame café Titus - Houtmarkt
foto's 08/2013

Afbeelding

Afbeelding

stephane


Aalst verliest eind maart een monument onder de cafés, want Anita Spanoghe (79) sluit dan de deur van café Titus op de Houtmarkt.
Het contract van de cafébazin met de brouwerij loopt af. “Ik had nog een jaartje respijt gevraagd, maar ik moet er op 31 maart uit. Dertig jaar ben ik cafébazin van Titus geweest met hart en ziel. Nog eens een contract van negen jaar zag ik niet meer zitten, maar ik had graag dat extra jaar opengehouden”, zegt Anita, die ook in het pand woont en nu op zoek gaat naar een nieuwe woning.
‘Pellepatatten met haring’
“Ik wil al mijn klanten bedanken voor al die jaren, in goede en slechte tijden. Want ik heb veel oude klanten die gestorven zijn en ze blijven me allemaal bij. Ik zal niemand vergeten. Elk jaar serveerde ik voor het cliënteel ‘pellepatatten met haring’ in januari. Dit jaar had ik er de moed niet voor, maar ik wil het wel nog eens doen op het afscheidsfeestje dat ik zal organiseren voor Titus definitief sluit”, zegt ze. (RLA)

bron: HLN 13/01/2018

stephane
Stephane - stephanedp@hotmail.com - Aalst

stephane
Berichten: 1693
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:32

Re: gevelreclame

Berichtdoor stephane » 19 Mei 2018, 10:20

gevelreclame in de Korte Zoutstraat - Backaert

foto 05/2018

het pand zal dit jaar gerenoveerd worden

Afbeelding

stephane
Stephane - stephanedp@hotmail.com - Aalst

stranger
Berichten: 305
Lid geworden op: 15 Mei 2014, 18:05

Re: gevelreclame

Berichtdoor stranger » 19 Mei 2018, 10:59

Winkel van Ward Backaert, samen met broers Gust (Hoogstraat) en Iwein (Koolstraat) gedegen horlogemakers /juweliers.

stephane
Berichten: 1693
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:32

Re: Houtmarkt

Berichtdoor stephane » 24 Jul 2018, 16:58

Alostum schreef:Geplaatst: 02 Sep 2013 07:19 am
stephane schreef:Gevelreclame café Titus - Houtmarkt
foto's 08/2013

Afbeelding

Afbeelding

stephane


Stukje geschiedenis verdwijnt: café Titus moet wijken voor appartementen

Opnieuw verdwijnt een stukje geschiedenis in Aalst: café Titus aan de Houtmarkt moet wijken voor appartementen.
Cafébazin Anita Spanoghe (79) trok eerder dit jaar de deur van café Titus achter zich dicht. “Dertig jaar ben ik cafébazin geweest van café Titus. Het contract loopt af, maar ik had graag nog een jaartje doorgedaan. De brouwerij wou het niet”, zei ze bij haar afscheid.
Een overname van het café kwam er niet, het gebouw werd verkocht. Deze ochtend werd er gewerkt in het gebouw. Het waren afbraakwerken. “80 procent van het gebouw zal vernieuwd worden. De muren, de fundering: alles is oud en versleten”, zegt de nieuwe eigenaar. Het ziet er naar uit dat waar vroeger het café was, binnenkort auto’s een garage van een appartementsgebouw zullen binnen rijden. “Het wordt een appartement. Volgende maand willen we klaar zijn met de werken.”

bron: HLN 24/07/2018
Stephane - stephanedp@hotmail.com - Aalst

Yannicko
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 Mei 2014, 00:09

Re: gevelreclame

Berichtdoor Yannicko » 25 Jul 2018, 20:35

Droef nieuws...

stephane
Berichten: 1693
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:32

Re: gevelreclame

Berichtdoor stephane » 06 Sep 2019, 09:40

Korte Zoutstraat
09/2019

welke tekst staat er?

Afbeelding
Afbeelding

stephane
Stephane - stephanedp@hotmail.com - Aalst

stephane
Berichten: 1693
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:32

Re: gevelreclame

Berichtdoor stephane » 08 Okt 2019, 15:28

Gentsestraat

Afbeelding

bron facebook 08/10/2019 Joost Mertens

stephane
Stephane - stephanedp@hotmail.com - Aalst

janlouies
Berichten: 963
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 17:18

Rijwielfabriek Gentsestraat

Berichtdoor janlouies » 08 Okt 2019, 20:40

In 1960 woonde daar (Gentsestraat 70) rijwielfabrikant Albert Steveninck. Van Brackman-Cools geen spoor in de Aalsterse kranten ...

stephane
Berichten: 1693
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:32

Re: gevelreclame

Berichtdoor stephane » 09 Okt 2019, 10:08

info op facebook:

Was dat nadien niet braco, op de affligemdreef ? Hedwig en Edwig dacht ik, mijn moeder heeft er een paar jaar gewerkt als poetster, nadien zijn ze met brandblussers begonnen.Was heel bloeiende zaak, de zangeres Tonia (zangers un peu de poivre, un peu de sel ) kwam er veel over de vloer

info op de website van Braco:

Braco werd opgericht in 1965 als familiebedrijf en heeft sedert 1972 als hoofdactiviteit het fabriceren van brandblussers.

stephane
Stephane - stephanedp@hotmail.com - Aalst

Yannicko
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 Mei 2014, 00:09

Re: gevelreclame

Berichtdoor Yannicko » 10 Okt 2019, 17:47

stephane schreef:info op facebook:

Was dat nadien niet braco, op de affligemdreef ? Hedwig en Edwig dacht ik, mijn moeder heeft er een paar jaar gewerkt als poetster, nadien zijn ze met brandblussers begonnen.Was heel bloeiende zaak, de zangeres Tonia (zangers un peu de poivre, un peu de sel ) kwam er veel over de vloer

info op de website van Braco:

Braco werd opgericht in 1965 als familiebedrijf en heeft sedert 1972 als hoofdactiviteit het fabriceren van brandblussers.

stephane


Dat moet lukken, na jarenlange leegstand, hebben ze dat pand eerder dit jaar plat gesmeten, er zullen appartementen id plaats komen.


Terug naar “Handel (groot en klein)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Advertentie