de kapel van Meuleschette

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

de kapel van Meuleschette

Berichtdoor Alostum » 18 Mei 2014, 17:35

Geplaatst: 05 Jul 2012 12:55 am
muesli schreef:Aan het kruispunt van de Koolstraat / Dirk Martensstraat met de Schoolstraat (nu Bert Van Hoorickstraat) / Meuleschettestraat staat deze kapel die gebouwd werd op het einde van de 19° eeuw. Er zou een vroegere kapel van O-L-V van Meuleschette gestaan hebben die afgebroken werd in 1894. In de volksmond werd deze kapel ook "kapelleken-beek" genoemd omwille van de locatie aan de Siesegembeek (of Meuleschettebeek). Deze beek loopt nu ondergronds. Ik heb deze beek nog ooit open gezien bij werken (wanneer weet ik niet meer maar ik denk eind van de jaren vijftig of begin van de sixties).
De postkaart werd verstuurd in 1906. De nieuwe kapel was dus nog maar een tiental jaren oud op de foto.
Raf.
Afbeelding
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: de kapel van Meuleschette

Berichtdoor Alostum » 18 Mei 2014, 17:36

Geplaatst: 05 Jul 2012 08:41 am
willy kiekens schreef:die werken waren waarschijnlijk het terug dichten van een enorm gat dat er vooraan in de schoolstraat gevallen was in de overdekking van de beek, het midden van de straat lag volledig openen was een paar meter diep.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)


Terug naar “Kerken, Kapellen, pastoors en hun parochianen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

Advertentie