café 't Vosken en café Rio, De Ridderstraat

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

café 't Vosken en café Rio, De Ridderstraat

Berichtdoor Alostum » 15 Mei 2014, 21:30

Geplaatst: 13 Jan 2014 05:43 pm
jan louies schreef:Twee cafés rechtover de zaal 'De Rink' in De Ridderstraat teerden op het succes van de bekende grote zaal; wie het te warm kreeg of aan de luide muziek even wou ontsnappen, of de politieke meetings te saai vond, wipte er rechtover een van de cafeetjes binnen.
In 't Vosken, nr. 28, (als ik me goed herinner, een Zeebergcafé, vandaar misschien de naam, verwijzend naar brouwerij De Vos?) werd onder andere in 1964 gerrebolling gehouden door het feestcomite KatKermis. Laatste vermelding van de gerrebolling: maart 1971. In 1985 was er ter gelegenheid van Kattekermis nog een gezellig samenzijn voor de buren. De zeer moderne winkelpui (nu bordeaux, destijds wit) is nog steeds behouden. Na de sluiting (jaartal?) was er nog een kapperszaak. Nu woning.
Café Rio,nr. 31, werd in 1976 't Boetieksken, als ik me niet vergis opengehouden door de dochter van de voormalige waardin. Nadien kwam er het progressief café , van Peter Velleman, maar wij noemden het ''t Velleken'. Daarna De Saloon en nu te koop.
Afbeelding
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

stephane
Berichten: 1693
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:32

Re: café 't Vosken en café Rio, De Ridderstraat

Berichtdoor stephane » 14 Jun 2014, 06:23

voorjaar 2014, zijn de 2 naast elkaar liggende panden afgebroken in de Ridderstraat:

de linkse woning:

Afbeelding

en deze woning:

Afbeelding

stephane
Stephane - stephanedp@hotmail.com - Aalst

janlouies
Berichten: 963
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 17:18

café 't Gevelken

Berichtdoor janlouies » 08 Jul 2014, 14:08

Café 't Gevelken (Peter Velleman) was niet in het voormalige café Rio, zoals ik hierboven schreef, maar links van 't Vosken. Het geveltje zonder verdieping werd gesloopt voor de bouw van de sociale woningen op de site van de 'Zotte Broeders'. Daardoor moest 't Geveleken sluiten.

stephane
Berichten: 1693
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:32

Re: café 't Vosken en café Rio, De Ridderstraat

Berichtdoor stephane » 09 Jul 2014, 07:09

na de afbraak

Afbeelding

Afbeelding

stephane
Stephane - stephanedp@hotmail.com - Aalst

esja
Berichten: 263
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 11:51

Re: café 't Vosken en café Rio, De Ridderstraat

Berichtdoor esja » 09 Jul 2014, 21:11

Gaat er daar geen opgraving komen?


Terug naar “Herbergen, cafés, danszalen, enz...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Advertentie