legendarische cafébazen

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor Alostum » 15 Mei 2014, 19:56

Geplaatst: 25 Jul 2013 12:34 pm
lucvdh schreef:Ik herinner mij nog goed De Sam van café De Madelon op de Grote Markt.
Iedere zondag na de mis gingen we er ons pintje drinken.
Ik denk dat de Sam nadien naar Mechelen verhuisd is van waar hij indien ik mij niet vergis afkomstig was.
Wie weet er meer over hem en zijn vrouw (van wie ik de naam vergeten ben).
En wie zijn er meer legendarischer cafébazen dan Gaston Van der Elst van De Koornbloem en Fred Thybaert van de Bristol en later Den Beiaard. ?
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor Alostum » 15 Mei 2014, 19:56

Geplaatst: 25 Jul 2013 05:31 pm
willy kiekens schreef:fred heeft zijn vader opgevolgd in de Hoorn, nu Cognac. De bristol werd opengehouden door Kamiel Smet, de vader van Roland stichter van The Fox en huidig uitbater van het Apostelken. Kamiel is opgevolgd door de vader van François (+) gewezen uitbater van de Corner; zijn vader was vergeten de huurverlenging aan te vragen en moest zo de Bristol verlaten, is nu eigendom van Mia De Brauwer schepen van toerisme.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor Alostum » 15 Mei 2014, 19:57

Geplaatst: 25 Jul 2013 07:03 pm
stephane schreef:Eigenaar van het gebouw is de firma 'schipper' ( Michiels ) Mia de Brauwer of zoon (zonen) huren het café en bovenliggend appartement, het appartement loopt door tot de Belgacomwinkel en is volledig gerenoveerd!

stephane
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor Alostum » 15 Mei 2014, 19:58

Geplaatst: 26 Jul 2013 10:27 am
mmarc schreef:Eind jaren zestig, begin jaren zeventig bezochten wij tijdens de weekends frequent den Bristol als afwisseling op de td's bij Gaston of de Frakken. Ik herinner mij nog goed de bazin Fientjen met haar zwarte krullen en haar zuster Carmen die achter den toog bijsprong als het te druk werd. Fientje's man (naam ?) werkte -als ik mij goed herinner- in de Handelsschool.
Er stond ook een toestel met één van de eerste schermspellen, een soort van ping-pong waar wij hele concours op speelden en waar onze vijf-frankstukken snel in verdwenen.
Marc
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor Alostum » 15 Mei 2014, 19:58

Geplaatst: 26 Jul 2013 02:18 pm
willy kiekens schreef:uitbaters van de Monopol en later café Parksken; alle twee zeer gekend, de eerste altijd moe en Wis juist het omgekeerde , hij was de zoon van de poelierswinkel Hofman uit de Kerkstraat en was eerst chauffeur in de nieuwkuis Supershop. Als je hem zag had hij precies altijd zijn tonnetje bier mee want drinken kon hij dagen lang als de beste; tot hij dan begon te dromen van slangen en spinnen (delerium); dan was het stop gedurende een lange tijd; hij noemde dat een noveen doen. Ze vormenden werkelijk een paar appart, altijd zagen en kreften op mekaar maar voorts konden ze mekaar niet missen. ondanks zijn klein en dik figuur behoorde Bert bij de beste Boogie dansers van Aalst en was hij ook een goede biljarden drieband. Velen van mijn generatie hebben mooie momenten bij hen beleefd en er hun man of vrouw leren kennen. l
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor Alostum » 15 Mei 2014, 19:59

Geplaatst: 27 Jul 2013 06:01 pm
Leo Van der Borght schreef:Beste Lucvdh
Ik denk dat in de jaren '70 Sam uitbater was van 't café Pompierken.
Hij was beroepsmilitair en voormalig kampioen en instructeur schermen.
In sporttmiddens beter gekend als trainer van handbalclub Sparta (1ste nationale met enkele spelers van de Belgische ploeg) en nadien een tweetal jaren als trainer van basketclub Osiris met telkens A.Lootens als voorzitter.
Het café werd volgens mij overgenomen door Jackie D'Herde.
Mvg.
Leo
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor Alostum » 15 Mei 2014, 19:59

Geplaatst: 29 Jul 2013 11:16 pm
jan louies schreef:Fientje en haar zus Carmen stammen uit Circus Semay, ik heb ze nog geïnterviewd voor Vies Oilsjt (zie Made in Aalst, kranten).
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor Alostum » 15 Mei 2014, 20:00

Geplaatst: 01 Aug 2013 09:49 am
stephane schreef:Yvette en Winni (overleden ) van het Kastanjehof op het Keizerlijk Plein

stephane
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor Alostum » 15 Mei 2014, 20:00

Geplaatst: 01 Aug 2013 12:02 pm
david schreef:Ik geloof dat Winnie van het kastanjehof een Duitser was.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor Alostum » 15 Mei 2014, 20:01

Geplaatst: 27 Aug 2013 04:35 pm
Marcelb schreef:
willy kiekens schreef:Jef heeft nadien in Dendermonde nog een taverne geopend naam: 't Half maantje; het staat (stond) op naam van zijn dochter(een sublieme kopij van de moeder). De taverne is gelegen op het Vismarktje(van de grote markt naar de Brusselse straat). Jef en zijn vrouw woonden in een villatje in Meldert, Jef is al een jaar of vijf overleden en zijn vrouwtje, denk ik, begin vorig jaar. Of zijn dochter zijn Cadillac nog heeft weet ik niet.
Zijn droom was een keten van tavernes en dancings te openen onder zijn algemene controle, spijtig genoeg had hij bij het gemeentebestuur een niet zo goeie naam terwijl Jef, bij mijn weten, nooit een vlieg kwaad gedaan heeft, alleen had hij zijn uiterlijk niet mee.


Ze heette Matchita en was inderdaad een "verbeterde kopie" van haar ma. Ik ben er vorig jaar nog iets gaan eten op het terras en ze was even vriendelijk als haar ma destijds
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)


Terug naar “Herbergen, cafés, danszalen, enz...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

Advertentie