legendarische cafébazen

Moderators: Alostum, david, janlouies

mmarc
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 15:45

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor mmarc » 17 Dec 2014, 10:44

Ik postte indertijd volgend bericht over de cafés aan de Zeshoek :

"Van cafés aan de Zeshoek gesproken : het hoekhuis met computerwinkel herinner ik mij -behoudens vergissing- nog als café opengehouden door de legendarische Eendracht Aalst-keeper Pie (Pierre) Van der Meersch."

Repliek van willy kiekens :
de Pië hield de café op de hoek V. De Saedeleer-P. Coeckestraat open Aan de zeshoek was het in de jaren '40-50 ook een Pië maar niet de keeper en later diens zoon, die nadien café hield naast De Bisschop. Naast café de zeshoek hield mijn vader café van '58 tot zijn dood in '64; ervoor was het de motocrosser die naar café den Uil in Gijzegem verhuisd was en na mijn vader inderdaad Wisken.
Mijn vader hield van 1946 tot 1958 café 't Fonteintje open hoek De Visschere- Wellekensstraat.

Vandaag verscheen er een interview met Pie VDM op de site van Eendracht Aalst (naar aanleiding van zijn 80ste verjaardag). Hierin bevestigt hij dat hij weldegelijk het café aan de Zeshoek (nu Fem computers) heeft opengehouden :

"Pie was voorbestemd om cafébaas te worden. "Ik werd geboren boven het toenmalige café De Mich, op de hoek van de Dendermondsesteenweg en het Van Geemstraatje. Na mijn eerste zaak in de Molenstraat runde ik nog verschillende Aalsterse cafés. In de Gentsestraat naast De Bisschop maar vooral café De Zeshoek (nu een computerwinkel) en café 't Hoeksken (Pieter Coeckestraat) zullen nog een belletje rinkelen bij menig Aalstenaar."

mmarc

lucvdh
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 Mei 2014, 10:16

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor lucvdh » 08 Jul 2015, 10:40

Ik heb onlangs vernomen dat de bekende vroegere baas van de Madelon op de Grote Markt op maandag 29 juni 2015 zou overleden zijn te Mechelen op 82-jarige leeftijd. Hij zou op vrijdag 2 juli begraven zijn. Hij zou weduwnaar geweest zijn sinds 2005.

janlouies
Berichten: 963
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 17:18

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor janlouies » 08 Jul 2015, 13:06

Sam?
Hij was inderdaad van Mechelen...

guuSt
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 Jun 2014, 13:15

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor guuSt » 23 Jul 2015, 13:32

stephane schreef:Yvette en Winni (overleden ) van het Kastanjehof op het Keizerlijk Plein

stephane


Wie graag nog eens een bezoek brengt aan het Kastanjehof, moet zich reppen. Begin december zal Yvette stoppen. Ze wordt 73 en ziet het niet zitten om er nog 3 jaartjes bij te doen. Alleen al het interieur, met honderden bierpotten, schietspoelen, koffiemolens en andere curiosa, is een bezoekje waard.
Het pand zal nadien ingericht worden als restaurant.

david
Berichten: 240
Lid geworden op: 17 Mei 2014, 18:40
Locatie: aalst

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor david » 02 Aug 2015, 13:02

Als ik me niet vergis was Wini een Duitser
Als het verleden al kan worden verwerkt, dan is het door opnieuw te vertellen wat er is gebeurd (Hannah Arendt)

janlouies
Berichten: 963
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 17:18

Willy Bellon

Berichtdoor janlouies » 18 Aug 2015, 14:05

Eendrachtspeler Willy Bellon huwde in april 1953 en ging op de hoek van de Markt en de Zoutstraat café 't Ros Beiaard openhouden, tot ongeveer 1973. Op de foto de kersverse waard. Toog en toiletdeur bevinden zich nog op dezelfde plaats, maar door de latere uitbaters (Freddy en Norma Thybaert) werd het toch wat Dendermonds klinkend woord 'ros' in alle stilte van de gevel verwijderd: het werd café De Beiaard (Er was vroeger trouwens al een café Den Beiaard, in het begin van de Nieuwstraat, naast begrafenissen Strens).

Afbeelding
foto: Herman Louies, 1953.

willykiekens
Berichten: 991
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor willykiekens » 18 Aug 2015, 14:37

toevallig heb ik Willy voor zijn dood nog bijna dagelijks gezien in het ouderlingen tehuis in Oordegem; hij was spijtig genoeg dan al dement. Dikwijls heb ik toen aan zijn gloriedagen binnen en buiten het voetbal gedacht.

willykiekens
Berichten: 991
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor willykiekens » 18 Aug 2015, 14:46

ik heb van de morgen nog een mailtje van Fred ontvangen, alles OK; ik heb hem uitgenodigd zich ook bij het Forum aan te melden. Dat zou een uitgebreide database bij zijn, wordt vervolgd.

Boduognat
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 Nov 2014, 10:40

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor Boduognat » 10 Dec 2015, 16:10

Paken, Moreels, hield einde de jaren 50 het cafe Dirk Martens open, gelegen tussen "Den Hoorn en de Korenbloem, later Gaston Van der Elst)
Hij had 2 dochters waaronder Tieken en 1 zoon Norbert (nog voetbal gespeeld bij de Eendracht)
Het was een tamelijke grote cafe met achteraan een zaaltje.
Het was een puur studentencafe en als ik juist ben was daar het lokaal van de studentenclub "Universitas".
Nadien is Paken verhuisd daar rechtover( huis tussen de apotheker en de Borse)
Nog later is hij beland achter de hoek op de Hopmarkt.

Oilsjt1
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 Aug 2015, 13:43

Re: legendarische cafébazen

Berichtdoor Oilsjt1 » 17 Dec 2015, 13:40

guuSt schreef:
stephane schreef:Yvette en Winni (overleden ) van het Kastanjehof op het Keizerlijk Plein

stephane


Wie graag nog eens een bezoek brengt aan het Kastanjehof, moet zich reppen. Begin december zal Yvette stoppen. Ze wordt 73 en ziet het niet zitten om er nog 3 jaartjes bij te doen. Alleen al het interieur, met honderden bierpotten, schietspoelen, koffiemolens en andere curiosa, is een bezoekje waard.
Het pand zal nadien ingericht worden als restaurant.


Yvette heeft intussen vorige zaterdag, 12 december voorgoed haar deur gesloten.


Terug naar “Herbergen, cafés, danszalen, enz...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

Advertentie