Oxygène

Moderators: Alostum, david, janlouies

BartV
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 11:32
Locatie: Aalst

Oxygène

Berichtdoor BartV » 28 Nov 2014, 18:01

Jongerencafé Oxygène legt de boeken neer

AALST - Eenentwintig jaar lang was Herman Dierick de bezieler van café Oxygène rechtover de Sint-Martinuskerk in Aalst. Dat hij zichzelf failliet liet verklaren, wekt dan ook heel wat reacties uit. 'De gerichte geluidsmetingen in combinatie met de woekerprijzen die de brouwerij vraagt, maakt café houden hier onmogelijk' zegt hij.

'Den Oxy' trok voornamelijk jeugd aan en groeide door de jaren heen uit tot het stamcafé van vele Aalsterse studenten. Die keken afgelopen week dan ook verbaasd op toen de deur op slot was. Het ondenkbare bleek waar: Dierick had besloten om ermee te stoppen. De directe aanleiding daarvoor is een uitspraak van strafrechtbank eerder dit jaar, die hem een zware veroordeling oplegde voor geluidsoverlast. Hij kreeg een voorwaardelijke celstraf van zes maanden, een effectieve geldboete van 12500 euro en zijn zaak moest drie maanden sluiten omdat op 14 oktober 2012 de muziek in zijn café te luid stond.

Zijn advocaten gingen daartegen in beroep maar kregen geen gelijk. Dierick besluit daarom om eer aan zichzelf te houden. 'Drie maanden sluiten, dat is toch de doodsteek voor het café', zegt hij. 'Ik leg liever zelf de boeken neer dan dat ze mij over een paar maanden failliet verklaren.'

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=bllde_01400892

david
Berichten: 240
Lid geworden op: 17 Mei 2014, 18:40
Locatie: aalst

Re: Oxygène

Berichtdoor david » 29 Nov 2014, 10:45

Alweer een café met geschiedenis minder in Aast, bijkomen gaan ze denk ik niet doen.
Op deze plaats zijn al heel wat cafés geweest in het verleden.
Eind 19e eeuw café 'in st-lieven' , later in de jaren '50 café Dilettant (wat kunstliefhebber zou betekenen)
Later nog verschillende keren van naam veranderd.
Helaas kan ik me die namen niet zo goed meer herinneren, The Crocodile of was het Bananas en waren er nog?
Er wordt soms gezegd:"als je je het kunt herinneren was je er niet bij" :roll: :lol:
Als het verleden al kan worden verwerkt, dan is het door opnieuw te vertellen wat er is gebeurd (Hannah Arendt)


Terug naar “Herbergen, cafés, danszalen, enz...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Advertentie