onbekend café attribuut

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

onbekend café attribuut

Berichtdoor Alostum » 17 Mei 2014, 14:35

Geplaatst: 19 Jun 2010 04:19 pm
Alostum schreef:Een onbekend café attribuut, ik denk aan een soort luciferdoosjesverdeler :?: kan iemand dit bevestigen of weet er iemand wat anders over te vertellen :?:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mvg. Alostum :wink:
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: onbekend café attribuut

Berichtdoor Alostum » 17 Mei 2014, 14:35

Geplaatst: 18 Aug 2010 09:56 pm
Jerommeke schreef:Ik was onlangs in Nederland in een oud dorpscafé, volledig volgestouwd met allerhande voorwerpen uit vervlogen tijden.

Aan de muur hing een dergelijk attribuut, maar wel in het wit geschilderd en met een open voorkant.
Het was gevuld met doosjes speelkaarten.

Als u ooit eens in de buurt bent is het de moeite waard het Bardelaeremuseum te bezoeken.

Bardelaeremuseum, Ledestraat 42 - 9971 Lembeke

In het Bardelaeremuseum maakt de bezoeker kennis met het oude Meetjesland. Met meer dan 15000 collectiestukken, verdeeld over 105 verschillende beroepen en verspreid over ongeveer 1200 vierkante meter tentoonstellingsruimte, breekt de Bardelaere-collectie allicht menig record. Landbouwalaam, huisraad uit vroegere tijden en ambachtelijke voorwerpen maken deel uit van deze unieke verzameling. In de oude boerenwoning tenslotte is een volkscafeetje met terras ingericht.

Open iedere zondag van 14 uur tot 18 uur, vanaf de eerste zondag van maart tot de laatste zondag van oktober.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: onbekend café attribuut

Berichtdoor Alostum » 17 Mei 2014, 14:36

Geplaatst: 29 Feb 2012 11:53 am
Karsten schreef:
Alostum schreef:Een onbekend café attribuut, ik denk aan een soort luciferdoosjesverdeler :?: kan iemand dit bevestigen of weet er iemand wat anders over te vertellen :?:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mvg. Alostum :wink:


Beste Alostum,

Ik ben ook in het bezit van zo een voorwerp en je hebt het bij het rechte eind. Het is wel degelijk een luciferdoosjeshouder. De gleuf langs de voorzijde diende om te kunnen zien of er nog doosjes in zaten. en om ze terug goed te steken als ze scheef kwamen te zitten.
In mijn exemplaar kunnen enkel luciferdoosjes. Voor speelkaarten is het veel te smal. Ik heb ook oude speelkaarthouders en die zien er wel geheel anders uit.
Ben in mijn vrije tijd het één en ander bijeen aan het zoeken om een oud bruin café na te maken in mijn bijkeuken. Heb al allerlei attributen om het geheel leuk aan te kleden. alleen de tijd nog vinden om het te doen.

Mvg.
Karsten
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)


Terug naar “Herbergen, cafés, danszalen, enz...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Advertentie