Café Brusselsesteenweg

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13014
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Café Brusselsesteenweg

Berichtdoor Alostum » 16 Mei 2014, 22:55

Geplaatst: 08 Nov 2012 09:36 pm
lucvdh schreef:Ik ben geboren op de Aelbrechtlaan in 1949 en heb er gewoond met mijn ouders tot 1963 toen wij verhuisden naar de Hugo Lefèvrestraat. De Aelbrechtlaan was toen nog een laan met twee rijen kastanjebomen in het midden. In mijn jeugdjaren kon je er trouwens nog spelen op straat.
Ik kan nog enorm veel anekdotes ophalen van de jaren vijftig en zestig op die plaats.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13014
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Café Brusselsesteenweg

Berichtdoor Alostum » 16 Mei 2014, 22:55

Geplaatst: 09 Nov 2012 05:53 pm
Kozzen66 schreef:Het (bruikbare) profiel van de Aelbrechtlaan - twee rijstroken en bomen in het midden liep toen niet meer over de volledige lengte, maar slechts tot het einde van de toen bestaande huizenrij (dus ongeveer tot de huidige BRICO); tussen dat punt en de kerk van Mijlbeke was die oorspronkelijke wegbekleding in kasseien nog aanwezig, maar enkel de rijstrook langs de kant van het huidig zwembad - ondertussen al geasfalteerd -werd gebruikt.
De overweg b.v. van de lijn naar Moorsel liep slechts over één rijstrook.
De rijstroken langs de kant van de Flora werden enkel nog sporadisch gebruikt als parkeerplaatsen.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)


Terug naar “Herbergen, cafés, danszalen, enz...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Advertentie