herberg "amor - bij theo" sint jobstraat 1 aalst

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

herberg "amor - bij theo" sint jobstraat 1 aalst

Berichtdoor Alostum » 16 Mei 2014, 22:23

Geplaatst: 04 Mei 2011 11:47 am
ghenninck schreef:heeft er iemand meer info over bovenstaand café ?

dit was een café van brouwerij de gheest ( was even verderop) en jaren opengehouden door mijn grootouders ( theo henninck & malvina van gijsegem ), mijn vader - marcel henninck, alias "don marco", prins carnaval 1957 - had hier zijn thuisbasis en een van de 1ste vergaderingen van de 'prinsencaemere ' vonden hier plaats, het was een simpele volkscafé, nog zonder tap of kapsones, die nog de sfeer uitademde van weleer....zoals zovele aalsterse straatbeelden heden verdwenen en afgebroken om plaats te maken voor nieuwbouw !

alvast bedankt
gr
gerrit
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: herberg "amor - bij theo" sint jobstraat 1 aalst

Berichtdoor Alostum » 16 Mei 2014, 22:30

Geplaatst: 07 Dec 2012 09:36 pm
Roger Schellinck schreef:Wel Gerrit Ik had achter de hoek in de Geraardsbegsestraat nr 53 het kranten winkeltje. Ik heb uw grootouders en uw vader goed gekend.
Ik herinner mij nog goed (we waren zelfs op zondag namiddag open) als ik mij in stille momenten wat in de zetel zette om een dutje te doen dat het lawaai van kraaiende hanen mij dat belette.
Achter het cafe was er een open ruimte (graspleintje) en daar werden iedere zondag wedstrijden voor kraaiende hanen georganiseerd.

Roger Schellinck
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

gerrit
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 Jun 2016, 09:31

Re: herberg "amor - bij " theo" sint jobstraat 1 aalst

Berichtdoor gerrit » 12 Jun 2016, 09:31

Inderdaad Roger, ook met de vinken werd er gespeeld, als ik mij goed herinner was dit een beetje verder naast de school,spaarkas was er ook,en ook "gerrebollen", kortom een volkscafé, in de opening ernaast was "ingang de nayer", de toegang tot 3 beluikjes, bedankt voor de respons !


Terug naar “Herbergen, cafés, danszalen, enz...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Advertentie