De Klaroen

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

De Klaroen

Berichtdoor Alostum » 16 Mei 2014, 22:17

Geplaatst: 24 Apr 2012 07:05 pm
Marcelb schreef:Is er iemand die nog een mooie foto heeft van de destijds bekende zaal"De Klaroen" aan de oprit van de autostrade en/of van de toenmalige uitbater René Carlier?
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: De Klaroen

Berichtdoor Alostum » 16 Mei 2014, 22:18

Geplaatst: 25 Mei 2012 05:45 pm
Roger Schellinck schreef:Foto’s van De Klaroen heb ik niet. Maar ik kan wel nog vertellen wie de eerste eigenaars/uitbaters waren., en hoe het hen vergaan is.
De juiste naam herinner ik mij niet meer maar ze waren de uitbaters van een zaak in melk en melkproducten. De winkel was gevestigd op de hoek van de Stefaan De Jonghestraat en de Diepestraat. Deze mensen bouwden “De Klaroen”..
Maar door omstandigheden van niet afgewerkte bestrating en andere factoren geraakte de zaak niet van de grond.
Ik ben er samen met mijn broer (die als muzikant bevriend was met Louis Neefs) en onze echtgenotes, een Optreden van Louis gaan bijwonen. (Tijdens de pauze, is Louis nog even bij ons aan de tafel komen zitten) Meerdere vedettes van die tijd kwamen er nog optreden maar desondanks raakte de zaak niet echt van de grond. De laatste die er zijn opwachting maakte was de wereld vedette “Trini Lopez” (If I had A hamer) Die dag hadden stortregens de toegangsweg herschapen in een ware modderpoel, en was “De Klaroen omzeggens niet bereikbaar.
De vedette moest uiteraard betaald worden en dat was de genadeslag voor de uitbaters. Dan heeft René Carlier de zaak over genomen en heeft er nog goede zaken gedaan. Later is er nog een restaurant uitgebaat tot wat er nu van geworden is.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: De Klaroen

Berichtdoor Alostum » 16 Mei 2014, 22:19

Geplaatst: 26 Mei 2012 04:27 pm
DEN BLOK schreef:Begin jaren 60 ben ik er met vrienden een paar keer geweest voor een
optreden van de 4 koppige groep "The Cousins"welke destijds de bekende platen "Kiliwatch,Feugo" enz brachten.Prachtig gitaarwerk,nog
met echte lampenversterkers!Heb echter ook geen foto's.
[/b]
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: De Klaroen

Berichtdoor Alostum » 16 Mei 2014, 22:20

Geplaatst: 07 Dec 2012 08:26 pm
Alosta Jan schreef:Dit is momenteel te vinden op het internet ivm René en dochter Denise Carlier.
http://www.pianoscarlier.be/nl/historiek.html
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: De Klaroen

Berichtdoor Alostum » 16 Mei 2014, 22:20

Geplaatst: 09 Dec 2012 12:16 pm
willy kiekens schreef:het succes van de Klaroen was meteen ook de ondergang van zaal De Rink als dans en muziektempel: ik herinner me nog het Half Vastenbal van 1966 dat toen voor het eerst doorging in de Klaroen, wat voor veel feestvierders een nadeel was gezien de afstand om er te voet te komen en zeker om nadien terug thuis te geraken.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)


Terug naar “Herbergen, cafés, danszalen, enz...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

Advertentie