Abu Bart

Actieve leden kunnen zich hier voorstellen, zo leren we elkaar toch wat beter kennen.

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Abu Bart

Berichtdoor Alostum » 15 Mei 2014, 12:00

Geplaatst: 25 Aug 2013 11:13 pm
abu bart schreef:Zou me dus beter ook maar eens voorstellen. Ik had dit over het hoofd gezien, ben nogal vergeetachtig de laatste tijd, dus.

Ik kom, in tegenstelling tot zoals velen hier, van de andere kant van 't water
en de jaren 60 en 70 waren mijn werkterrein. Eens getrouwd, ge kent dat, genen tijd, zodoende de 80 en 90 een groot cultureel gat.
Ik interesseer mij aan heel veel, op en onder de grond, voor en achter mijn geboorte. Als 't maar in Aalst gebeurde.
Mijn streefdoel is vooral zaken die dreigen verloren te gaan te inventariseren vooraleer het te laat is, want sinds de 20e eeuw en vooral sinds de informatiesnelweg is er veel snel weg. Verdwenen, vergeten, foetsie. In de grond hetzelfde. We bouwen tegenwoordig naar beneden, dus alle resten van eeuwen verdwijnen definitief na noodopgravingen. Het is aan ons de laatste relikten vast te leggen op de gevoelige plaat, te beschrijven en mogelijks te duiden, anders weten onze kleinkinderen niet meer wat het betekent "op de Zoutstraatpoort liggen" bv. als het om het kerkhof gaat. Enz..
Als afgestudeerde maar nooit aan de bak geraakte Ing. Openbare werken interesseert mij het meest wat in of op de grond zit/staat. Dat zullen er nu wel al enkelen doorhebben. Eerste studie, de beken op linkeroever, zit eraan te komen. Wat wacht, de wallen, de burcht, het eiland Chipka, de wees- en ouderlingenhuizen. Of ik het ooit af heb, weet ik niet. Maar alle materiaal is meer dan welkom.
Je hoort nog van mij, :wink:
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Terug naar “Voorsteltopic - stel jezelf voor aan het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Advertentie