Frans Kieckens

Actieve leden kunnen zich hier voorstellen, zo leren we elkaar toch wat beter kennen.

Moderators: Alostum, david, janlouies

kieck
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 Mei 2014, 16:55
Locatie: Aalst

Frans Kieckens

Berichtdoor kieck » 23 Jul 2015, 01:03

Hallo. Mijn naam is Frans Kieckens en ik woon in Aalst, mijn geboortestad én de bakermat van zowat mijn hele familie. Zowel mijn ouders als grootouders zijn opgegroeid in Aalst-Centrum en hebben er hun hele leven gewoond en gewerkt, net zoals hun broers en zusters. De meesten van hen waren middenstanders. Mijn vader Luc Kieckens was medestichter van de “Werkgroep Bomen Park Osbroek” en jarenlang de archivaris van de toneelvereniging “De Catharinisten”. Dankzij zijn “archiveermicrobe” bleven er redelijk wat familiedocumenten bewaard (hoofdzakelijk over de families Kieckens-Verbeeck en Meert-Piron). Nu ik met pensioen ben, heb ik tijd om daarin rond te neuzen. Maar tot mijn vreugde vind ik ook op dit forum info over heel wat familieleden (bv. overgrootvader Henricus Meert, grootvader Gustaaf Meert, gesneuvelde oom Hendrik Meert, grootvader Theofiel Kieckens, oom Frits Kieckens, enzovoort…). Interessant!
Mvg, Frans Kieckens - frans.kieckens@euronet.be

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 12976
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Frans Kieckens

Berichtdoor Alostum » 24 Jul 2015, 11:50

Hallo Frans,

Welkom op het Forum !

mvg. Alostum
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

willykiekens
Berichten: 991
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: Frans Kieckens

Berichtdoor willykiekens » 24 Jul 2015, 12:20

welkom Frans; je hebt toevallig de naam van mijn grootvader, maar bij hem zonder de c en wel iets vroeger geboren dan jij: 1887 en overleden in 1955. Zijn oorsprong lag in Hofstade in de Babbelaarstraat; wijk Eeckhout (grens met Gijzegem). Langs moederszijde de familie Poep, later verandert naar Paepe.

La Fontaine
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 20:27

Re: Frans Kieckens

Berichtdoor La Fontaine » 26 Jul 2015, 12:57

Dag Frans,
ook ik heet je vanuit ZW-Frankrijk van harte welkom op het Forum.
Zou het kunnen dat we samen bij de "Grote Van Der Biest" ons eerste studiejaar hebben afgewerkt in 't groot college 1956-1957 ?
Zo ja, dan sta jij naast je broer Herman op deze klasfoto op de derde rij, vierde van links.

Afbeelding

Vriendelijke groeten
André Vanlierde

kieck
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 Mei 2014, 16:55
Locatie: Aalst

Re: Frans Kieckens

Berichtdoor kieck » 26 Jul 2015, 16:08

La Fontaine schreef:Zou het kunnen dat we samen bij de "Grote Van Der Biest" ons eerste studiejaar hebben afgewerkt in 't groot college 1956-1957 ? Zo ja, dan sta jij naast je broer Herman op deze klasfoto op de derde rij, vierde van links.

Dag André, helemaal juist. Ik zat in 1A, mijn tweelingbroer Herman in 1B.
Mvg, Frans Kieckens - frans.kieckens@euronet.be


Terug naar “Voorsteltopic - stel jezelf voor aan het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Advertentie