Stel jezelf voor

Actieve leden kunnen zich hier voorstellen, zo leren we elkaar toch wat beter kennen.

Moderators: Alostum, david, janlouies

Michèle Bauwens
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 Jul 2021, 10:30

Stel jezelf voor

Berichtdoor Michèle Bauwens » 04 Feb 2022, 11:40

Awel ja, ik ben zowaar nieuw op deze site, dus wil ik mezelf graag voorstellen. Geboren en getogen in Aalst, tot mijn 18de. Aan de Gentse Rijksuniversiteit gestudeerd. 35 jaar in Antwerpen gewerkt en ook gewoond, in de binnenstad. Er ook een eigen onderneming gehad, gedurende 25 jaar: een milieuadviesbureau (= een studiebureau gericht op evaluatie en remediëring van milieuproblemen). Vele (meestal grote) bedrijven van binnen en van buiten gezien, behorend tot zeer diverse sectoren, van petrochemische bedrijven over opslagbedrijven, kookpotfabrikanten, zeepfabrieken, luchthavens, grote infrastructuurprojecten, noem maar op. Een erg boeiende wereld, dat kan ik jullie verzekeren. Ik heb mijn beroep met veel passie uitgevoerd, heb er veel geleerd, maar het was ook zeer hard werken. In totaal ben ik 35 jaar met deze materie bezig geweest. Dat is genoeg. Er is een tijd van komen en gaan.

Nu dus: terug thuis, in Oilsjt. Met pensioen (oef, eindelijk vrij!), maar bijlange niet op rust, integendeel. Ik moet hier nu wel opnieuw wat inburgeren :) , maar gelukkig heb ik mijn goede schoolkameraad Jan Louies op me hier weer wegwijs te helpen.

Muziek: mijn allereerste passie. Diegenen die me kennen weten dat ik geen piano kan zien staan (echt niet!) of ik moet er met mijn vingers op kunnen tokkelen. Ik speel graag piano, meestal gewoon thuis, soms als vrijwilliger bij een of andere gelegenheid. En ja hoor: de carnavalliedjes uit mijn (jonge) tijd heb ik nog goed in de vingers! Maar de laatste jaren speel ik ook klassiek. Dat gaat redelijk goed vooruit, zeggen echte kenners.
Verder ben ik een veellezer, en ook een veelschrijver. Dat probeer ik ook af en toe in het Oilsjters, mor dad' es ni zu simpel.

Ik vind dit Forum voor Aalsterse geschiedenis zeer interessant.
Ik ben heel blij dat ik o.a. via dit forum vele vrienden en vriendinnen van vroeger kan ontmoeten, informatie kan delen, en hopelijk kan ik ook eens een bijdrage leveren waar jullie iets aan hebben.

Michèle

abubart
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:58

Re: Stel jezelf voor

Berichtdoor abubart » 04 Feb 2022, 13:07

welkom bij de club Michele

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Stel jezelf voor

Berichtdoor Alostum » 04 Feb 2022, 14:40

Ook in naam van het Forum ... hartelijk welkom!
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

GroteBeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 Mei 2022, 08:46

Re: Stel jezelf voor

Berichtdoor GroteBeer » 20 Mei 2022, 10:53

Hallo allemaal,
Mijn naam is Bernard Daelman en ik ben vooral op zoek naar informatie betreffende de tweede wereldoorlog. Meer bepaald naar de gebeurtenissen in de streek van Aalst en nog meer specifiek over een aantal familieleden. Als u enige info vindt over mijn grootvader Dr. Leon Daelman (officier in het Belgisch leger en blijkbaar ook actief in het verzet 40 -45) Zijn broer Lucien Daelman ( actief in het verzet en in 1942 gevlucht naar Zwitserland) alsook Lucie Hendricx ( ben niet zeker over de schrijfwijze van de familienaam) was actief verzetslid regio Aalst. Zij zou geallieerde piloten helpen ontsnappen alsook veel over en weer gesmokkeld hebben. Het zou mij ontzettend veel helpen om mijn familie puzzel te vervolledigen. Hartelijk dank bij voorbaat. Info mag naar daelman.b@telenet.be gezonden worden onder vermelding " familienieuws" Als jullie info hebben over deze van buiten de periode WOII mogen jullie dit ook doorzenden. Hartelijk dank bij voorbaat.

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13002
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: Stel jezelf voor

Berichtdoor Alostum » 20 Mei 2022, 12:35

Hallo Bernard,

Welkom op het Forum!
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

willykiekens
Berichten: 991
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 09:46

Re: Stel jezelf voor

Berichtdoor willykiekens » 22 Mei 2022, 18:22

mijn ouders toen woonachtig in de Visscherestraat spraken steeds over den ouden en jonge dokter Daelman (was hun huisarts na WOII). Zij zouden in de omgeving van het station en Dendermondse stwg. gewoond hebben.

mmarc
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 15:45

Re: Stel jezelf voor

Berichtdoor mmarc » 23 Mei 2022, 08:32

Gazet van Aalst 1966 : Dr. L. Daelman, Veldstraat 13 (huisarts)


Terug naar “Voorsteltopic - stel jezelf voor aan het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Advertentie