foto's plaatsen op het forum

Voor alle vragen, opmerkingen en suggesties

Moderators: Alostum, david, janlouies

muesli
Berichten: 85
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 11:10

foto's plaatsen op het forum

Berichtdoor muesli » 20 Nov 2023, 18:37

Hallo,

Ik zou graag vernemen hoe men foto's kan plaatsen op het forum zonder omweg via een fotowebsite zoals Photbucket of Flickr.
Ik heb het geprobeerd door onderaan op Bijlagen en Bestanden toevoegen te klikken maar ik krijg steeds het bericht dat het bestand te groot is. Nochtans verklein ik die zodanig dat het bijna niet meer te bekijken valt (400 x 300 pix) en nog steeds komt hetzelfde bericht.
Foto's zijn nochtans essentieel op een forum als dit.
Kan iemand mij laten weten hoe dit werkt?
Vriendelijk bedankt op voorhand,
Raf.

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 13016
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: foto's plaatsen op het forum

Berichtdoor Alostum » 20 Nov 2023, 20:51

Volgens mij de eenvoudigste manier is via https://imgur.com/
Gratis registreren - onder gebruikersnaam kiezen voor 'Images' - dan 'add images' en foto ophalen uit uw bestand - foto selecteren - 'BBCode' kopiëren en plakken op het Forum.
Hopelijk lukt het zo ;-)
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Jerommeke
Berichten: 10978
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 21:14
Locatie: Aalst

Re: foto's plaatsen op het forum

Berichtdoor Jerommeke » 21 Nov 2023, 09:53

Om foto's direct op het Forum te plaatsen is niet zozeer de grootte (afmeting) van de foto van belang maar wel de resolutie (dpi).

Om een foto op het scherm goed weer te geven is een resolutie van minimum 72 dpi meestal voldoende, meer is beter dus scherper.
Wil je de foto afdrukken dan is een minimum van 300 dpi nodig.
In de meeste fotobewerkingsprogramma's kan je de resolutie aanpassen met het vakje "kwaliteit".
Om een foto op het Forum te plaatsen mag het bestand niet groter zijn dan rond de 250 kb.

In het begin is het een beetje zoeken maar het werkt perfect.
Veel succes.
Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek vermeld worden. Otto Weiss

muesli
Berichten: 85
Lid geworden op: 21 Mei 2014, 11:10

Re: foto's plaatsen op het forum

Berichtdoor muesli » 21 Nov 2023, 21:36

Bedankt voor de tips Jerommeke en Alostum.
Ik heb het eens uitgetest met een foto van max 250 kb om die rechtstreeks te plaatsen en dat lukt inderdaad. Bedankt.
Een link via een site zoals imgur of Flickr geeft grotere en scherpere foto's maar het nadeel is dat ze misschien op een dag verdwijnen of betalend worden (zoals Photbucket).
Ik heb als test een foto geplaatst bij "Aalst vanuit de lucht".


Terug naar “Algemene feedback”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten

Advertentie