foto's

Voor alle vragen, opmerkingen en suggesties

Moderators: Alostum, david, janlouies

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 12976
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

foto's

Berichtdoor Alostum » 14 Mei 2014, 21:02

Geplaatst: 10 Aug 2011 04:08 pm
Ajoointje schreef:Waarom hier foto's plaatsen die men vernietigd door er een watermerk op te plaatsen. Als men niet graag heeft dat men foto's overneemt plaats ze dan niet op het forum!
Persoonlijke mening getuigd dit van "ik heb die foto's en niemand anders!"
Laat ons eerlijk zijn en als men die foto's graag heeft vraag gewoon toestemming om overname zeker als men die voor andere doeleinden wil gebruiken dan voor eigen gebruik!
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 12976
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: foto's

Berichtdoor Alostum » 14 Mei 2014, 21:02

Geplaatst: 10 Aug 2011 04:55 pm
koizer schreef:
Ajoointje schreef:Waarom hier foto's plaatsen die men vernietigd door er een watermerk op te plaatsen. Als men niet graag heeft dat men foto's overneemt plaats ze dan niet op het forum!
Persoonlijke mening getuigd dit van "ik heb die foto's en niemand anders!"
Laat ons eerlijk zijn en als men die foto's graag heeft vraag gewoon toestemming om overname zeker als men die voor andere doeleinden wil gebruiken dan voor eigen gebruik!


Niet mee eens. Elke persoon heeft het recht een copyright op zijn foto's te zetten. Ook al zet hij die op een forum. Wil je deze foto's dan, stuur gewoon een privebericht met de vraag of je deze kan verkrijgen zonder copyright. :lol:
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 12976
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: foto's

Berichtdoor Alostum » 14 Mei 2014, 21:03

Geplaatst: 10 Aug 2011 09:45 pm
esja schreef:De reden om een watermerk te plaatsen is simpelweg een ervaring die ik een paar jaar geleden had, in een andere omgeving weliswaar, in de carnavalsverzamelaars omgeving. Daar had ik ook opzoekingen gedaan en een gratis inventaris ter beschikking gesteld -- zonder watermerk -- en moest na een paar maanden vaststellen dat die niet enkel gecopiëerd werd maar achter mijn rug om verkocht werd.
Zoals ik al stelde, wie de foto's wenst voor eigen gebruik hoeft die enkel te vragen.
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)

Gebruikersavatar
Alostum
Site Admin
Berichten: 12976
Lid geworden op: 14 Mei 2014, 15:27
Locatie: Aalst

Re: foto's

Berichtdoor Alostum » 14 Mei 2014, 21:03

Geplaatst: 09 Jan 2013 03:02 pm
Kozzen66 schreef:Zonder de discussie te willen heropenen: Excuses, Koizer, maar het is niet zo dat iedereen die een bepaalde foto bezit deze om die reden gelijk waar mag plaatsen op een website en er zelf zijn "eigen" copyright op claimen.
Het reproductie- en eventueel het aansluitend portretrecht is wettelijk gereglementeerd door de respectievelijke wetgevingen.
Ten andere, zelfs al is het reproductierecht verkocht, dan kan de auteur ten opzichte van de houder van de rechten nog steeds zijn eigen, onvervreemdbare, morele rechten laten gelden wanneer hij van oordeel is dat de wijze van publicatie zijn werk onrecht aandoet of het op één manier indruist tegen bepaalde principes (b.v. zedelijkheid).
Het eigendomsrecht en aanverwante is niet zó eenvoudig....
De wereld gaat door, de tijd gaat voorbij, mensen gaan weg en soms keren ze niet meer terug en blijven alleen nog foto's achter. Robert Frank (1924-2019)


Terug naar “Algemene feedback”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Advertentie